Galeria

Sobota 11 maja, godz. 18.00
KONCERT NA OTWARCIE 31. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH
Galeria Sztuki Polskiej XIX w. w Sukiennicach, Rynek Główny 3
ORKIESTRA STOŁECZNEGO KRÓLEWSKIEGO MIASTA KRAKOWA
SINFONIETTA CRACOVIA
JUREK DYBAŁ – dyrygent
TRIO ŚLĄSKIE
ROMAN WIDASZEK – klarnet
TADEUSZ TOMASZEWSKI – waltornia
JOANNA DOMAŃSKA – fortepian

Mikołaj Górecki Trio concerto na klarnet, róg, fortepian i orkiestrę smyczkową (2015)
Maciej Jabłoński Panta rhei na klarnet solo z orkiestrą smyczkową (2018) ***
Marek Stachowski Sinfonietta per archi (1998)
Marcel Chyrzyński Ukiyo-e No. 4 na klarnet, waltornię, fortepian i orkiestrę smyczkową (2018)

Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

*** Prawykonanie światowe. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Fot. Anna Kaczmarz


Niedziela 12 maja, godz. 13.00
Msza święta w intencji kompozytorów, muzykologów i muzyków Krakowa
Bazylika Mariacka, Plac Mariacki 5
Przewodniczenie mszy św. i kazanie okolicznościowe
Ks. dr hab. ROBERT TYRAŁA
CHÓR CAPPELLA MARIALIS Z BAZYLIKI MARIACKIEJ W KRAKOWIE
ZYGMUNT KOKOSZKA – organy
KRZYSZTOF MICHAŁEK – dyrygent

Wacław z Szamotuł Alleluja. Chwalcie Pana. Psalm CXVII na chór mieszany (1549-1558)
Giovanni Croce Alleluja na chór mieszany (II poł. XVI w.)
Edward Bairstow I sat down under his shadow na chór mieszany (1925)
Orlando Gibbons Amen na chór mieszany (I poł. XVII w.)
Wacław z Szamotuł Ego sum Pastor Bonus na chór mieszany (II poł. XVI w.)
Wojciech Kilar Lumen na chór mieszany (2011)
Romuald Twardowski Regina caeli na chór mieszany (1996)

Fot. Anna Kaczmarz
 

Niedziela 12 maja, godz. 18.00
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA 1
Filharmonia Krakowska, Sala koncertowa, ul. Zwierzyniecka 1
ORKIESTRA SYMFONICZNA AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
PAWEŁ PRZYTOCKI – dyrygent
JAN KALINOWSKI – wiolonczela

Marek Stachowski Poème sonore na orkiestrę symfoniczną (1975)
Zbigniew Bujarski Peirene na orkiestrę symfoniczną (2003)
Marcel Chyrzyński Ukiyo-e No. 3 – koncert na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2016)

Współorganizacja: Akademia Muzyczna w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Poniedziałek 13 maja, godz. 19.00
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA 2
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
RENATA GUZIK – flet
BARBARA BOROWICZ – klarnet
RADOSŁAW PIĘTA – klarnet basowy
KRZYSZTOF CYRAN – gitara
ALEKSANDRA ZAMOJSKA (Polska/Austria) – sopran
MATEUSZ KURCAB – fortepian
DOMINIKA PESZKO – fortepian
AGNIESZKA BUGLA – skrzypce
MACIEJ LULEK – skrzypce
MONIKA MŁYNARCZYK – altówka
POLA BENKE – wiolonczela
BARBARA ŁYPIK-SOBANIEC – wiolonczela
PATRYCJA PIECZARA – dyrygent

Michał Papara Idée fixe na zespół kameralny (2019) *
Michał Gronowicz Sur un tableau de Fragonard na flet (wielki, altowy, basowy), klarnet, fortepian i trio smyczkowe (2019) *
Józef Rychlik Ametrio na flet, skrzypce i wiolonczelę (1971)
Julisz Łuciuk Pory życia 4 pieśni na sopran i fortepian (1982) do słów A. Kamieńskiej
Grzegorz Majka Akomodacje na klarnet, trio smyczkowe i fortepian (2019) *
Jarosław Płonka silent_architecture na flet, klarnet basowy, gitarę, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2018/19) *

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Wtorek 14 maja, godz. 10.00-13.00
SESJA: MUZYKA I OBRAZ
Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
Sala Kameralna Pałacu Pusłowskich, ul. Westerplatte 10
UCZESTNICY: PROF. DR HAB. TERESA MALECKA, PROF. JACEK SZERSZENOWICZ, DR HAB. AGNIESZKA DRAUS, DR MARCIN STRZELECKI
DR KINGA KIWAŁA – prowadzenie

10.00-10.30 Prof. dr hab. Teresa Malecka: Zbigniewa Bujarskiego komponowanie i malowanie. Ekphrasis jako kategoria interpretacyjna muzyki inspirowanej innymi sztukami
10.30-11.00 Dr hab. Jacek Szerszenowicz: Uporczywość pamięci: „Ukiyo-e” Marcela Chyrzyńskiego
11.00-11.30 Dr hab. Agnieszka Draus: „W reakcji na obraz…” – wokół muzyki filmowej Józefa Rychlika
11.30-12.00 Dr Marcin Strzelecki: Dźwięk i obraz w sztuce cyfrowej – analogie, różnice, relacje
12.00-13.00 Dyskusja

Współorganizacja: Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz

 

Wtorek 14 maja, godz. 19.00
WŁOCHY – POLSKA
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
ANDREA BIAGINI (Włochy) – flet
CESARE CHIACCHIARETTA (Włochy) – akordeon
FAUSTO BONGELLI (Włochy) – fortepian

Giacinto Scelsi Rotative na fortepian (1930)
Ada Gentile Preludium na fortepian (2011)
Niccolò Castiglioni Gymel na flet i fortepian (1960)
Ada Gentile Pour Pierre Yves na flet solo (1987) **
Paolo Rosato Kaiser sonata na akordeon (2015) **
Ada Gentile Blue andante na akordeon (2013) **
Jakub Polaczyk Ojibbeway na flet, akordeon i fortepian (2019) *
Szczepan Tesarowicz Quasi una ninna nanna na flet, akordeon i fortepian (2019) *
Krzysztof Kostrzewa Trio na flet, fortepian i akordeon (2019) *

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Środa 15 maja, godz. 10.00-12.00
Akademia Muzyczna, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43
ADA GENTILE (Włochy) – Wykład pt. Język muzyczny Ady Gentile w ogólnej panoramie dzisiejszej muzyki włoskiej

Fot. Anna Kaczmarz

 

Środa 15 maja, godz. 19.00
Protokół z posiedzenia Jury 2. Międzynarodowego Konkursu dla Młodych Kompozytorów im. Krzysztofa Pendereckiego 2018
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15

Nagroda Główna – Olgierd Juzala-Deprati z Polski (Godło: 500.K53)
Trzy honorowe równorzędne wyróżnienia:
Otto Wanke z Austrii (Godło: 211289)
Andrzej Ojczenasz z Polski (Godło: bz#2205)
Xinyang Wang z Chin (Godło: CSC9).

Fot. Anna Kaczmarz

 

Środa 15 maja, godz. 19.00
KONCERT Z OKAZJI 30. ROCZNICY NAWIĄZANIA STOSUNKÓW DYPLOMATYCZNYCH MIĘDZY POLSKĄ I KOREĄ PŁD.
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
KWARTET DAFO
JUSTYNA DUDA-KRANE – skrzypce I
DANUTA AUGUSTYN – skrzypce II
ANETA DUMANOWSKA – altówka
ANNA ARMATYS-BORRELLI – wiolonczela

Krzysztof Penderecki I Kwartet smyczkowy (1960)
Jee Seo Four Pieces na skrzypce i altówkę (2016/ 2017) **
Doa Pyeon Magdalena Morte na kwartet smyczkowy (2012/2016) **
Chang-min Park String Quartet No. 4 (2002) **
Olgierd Juzala-Deprati Szepty na kwartet smyczkowy (2019) ***

*** Prawykonanie światowe. Nagroda Główna w II Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Kompozytorów im. Krzysztofa Pendereckiego
Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Czwartek 16 maja, godz. 18.00
OBLICZA FLETU
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
JADWIGA KOTNOWSKA – flet
MARIUSZ RUTKOWSKI – fortepian

Mikołaj Górecki Wariacje na flet i fortepian (2002)
Lowell Liebermann Sonata na flet i fortepian op. 29 (1987)
Hanna Kulenty Run na flet i fortepian (2004) **
Samuel Zyman Sonata na flet i fortepian (1997)

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz

 

Czwartek 16 maja, godz. 20.30
Koncert Studia Muzyki Elektroakustycznej AM w Krakowie KOKTAJL ELEKTRONICZNY
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
STUDENCI AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
MAREK CHOŁONIEWSKI – realizacja, koordynacja projektu

Ostap Manulyak Transgression na elektronikę (2019) **
Nazar Skrypnyk Tree na elektronikę Max/MSP (2018) **
Francesco Altilio Sound from the machines na elektronikę (2019) *
Lydia Deokin Ko Transound na głos koreański przetłumaczony na wiele głosów (2019) *
Miriana Nardelli Cacti na elektronikę (2019) *
Elio Greggio Pece na skrzypce, altówkę, niekonwencjonalne objekty/instrumenty i elektronikę (2019) *
Maryana Klochko Qwerty na głos, gitarę i elektronikę (2019) *
William Lamkin Kay Cathodic performance kodowany (2019) *
Michał Lazar / Grzegorz Mart mozaika – scena #4 na wideo i audio (2019) *
Katarina Gryvul / Bartłomiej Janas / Xing Yu + – + dla kompozytorów/wykonawców (2019) *
pme / wme1 Air adu esP na zespół (2019) *

1 studenci Podstaw i Wprowadzenia do muzyki elektroakustycznej pod kierunkiem prof. M. Chołoniewskiego – transmisja na żywo www.sme.amuz.krakow.pl

Współorganizacja: Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej

Fot. Anna Kaczmarz


Piątek 17 maja, godz. 17.30
EXTENDED WOOD PERCUSSION SOLO
Akademia Muzyczna, Sala kameralna, ul. Św. Tomasza 43
SIMONE BENEVENTI (Włochy) – perkusja

Franco Donatoni Mari na marimbę solo (1992)
Silvia Borzelli Wooden na marimbę, log drum i woodblock (2015) **
Johan Svensson One Man Band na perkusję i lo-fi electronics (2016) **
Giorgio Battistelli Libro Celibe na jednego wykonawcę (1976, rev.2015) **
Karol Nepelski Puszcza na perkusję i elektronikę (2019) *

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz

 

Piątek 17 maja, godz. 19.30
KOLORY MUZYKI
Filharmonia Krakowska, Sala koncertowa, ul. Zwierzyniecka 1
ORKIESTRA FILHARMONII KRAKOWSKIEJ
SZYMON BYWALEC – dyrygent
YEREE SUH (Korea Płd./Niemcy) – sopran
ARKADIUSZ BIALIC – organy
ŁUKASZ MATEJA – organy
MAŁGORZATA ISPHORDING (Polska/Holandia) – klawesyn

Bogusław Schaeffer Maj – III cz. Sonaty nr 1 na organy z cyklu Cztery pory roku (1985)
Hanna Kulenty GG Concerto na klawesyn amplifikowany i orkiestrę smyczkową (2009)
Wojciech Widłak Wziemięwzięcie na orkiestrę symfoniczną i organy (2004)

Zbigniew Bujarski Lumen na orkiestrę symfoniczną (1997)
Toshio Hosokawa Klage na sopran i orkiestrę (2013) do tekstu Georga Trakla

Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

Współorganizacja: Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Sobota 18 maja, godz. 18.00
KOLORY MUZYKI
Filharmonia Krakowska, Sala koncertowa, ul. Zwierzyniecka 1
ORKIESTRA FILHARMONII KRAKOWSKIEJ
SZYMON BYWALEC – dyrygent
YEREE SUH (Korea Płd./Niemcy) – sopran
ARKADIUSZ BIALIC – organy
ŁUKASZ MATEJA – organy
MAŁGORZATA ISPHORDING (Polska/Holandia) – klawesyn

Bogusław Schaeffer Maj – III cz. Sonaty nr 1 na organy z cyklu Cztery pory roku (1985)
Hanna Kulenty GG Concerto na klawesyn amplifikowany i orkiestrę smyczkową (2009)
Wojciech Widłak Wziemięwzięcie na orkiestrę symfoniczną i organy (2004)

Zbigniew Bujarski Lumen na orkiestrę symfoniczną (1997)
Toshio Hosokawa Klage na sopran i orkiestrę (2013) do tekstu Georga Trakla

Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

Współorganizacja: Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Niedziela 19 maja, godz. 17.00
PROMOCJA I PREZENTACJA PIEŚNI PERSKICH K. REGAMEYA
(wydawnictwo Musica Iagellonica)
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, ul. Zwierzyniecka 1
GOŚĆ SPECJALNY: ROBERT KOLLER (Szwajcaria)
PROWADZENIE: JERZY STANKIEWICZ (redaktor wydania nutowego)

Fot. Anna Kaczmarz

 

Niedziela 19 maja, godz. 18.00
KONCERT NA ZAMKNIĘCIE 31. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, ul. Zwierzyniecka 1
ROBERT KOLLER (Szwajcaria) – bas-baryton
NATALIA JARZĄBEK – flet
DOMINIKA PESZKO – fortepian
JUSTYNA DANCZOWSKA – fortepian

Isang Yun Etiuda nr 5 na flet solo (1974)
Zygmunt Krauze Pięć kompozycji unistycznych na fortepian (1963)
Lydia Deokin Ko Gleaming lustre na flet i fortepian (2017)
Leszek Wojtal Z głębi pustej doliny (II) na flet i fortepian (2019) *
Konstanty Regamey Pieśni perskie na baryton i dwa fortepiany (1940-42) do słów Omara Chajjama w przekładzie na język francuski Camille’a Dudan ** prawykonanie nowe

Fot. Anna Kaczmarz