Galeria

Sobota 15 kwietnia, godz. 18.00
KONCERT NA OTWARCIE 35. KRAKOWSKIEGO MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26
QUASARS ENSEMBLE (Słowacja)
AUDREY G. PERREAULT – flet (zamiennie altowy i basowy)
ROBERT HOLOTA – obój
JOZEF ELIÁŠ – klarnet
DIANA BUFFA – fortepian
PETER MOSORJAK – skrzypce
ALEXANDER ZNAMENSKIY – altówka
ARNE KIRCHER – wiolonczela
IVAN BUFFA – dyrygent

Junghoon Nam Earendel na 7 instrumentów (2023) ***
Ivan Buffa Fresco na flet, klarnet, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2021) **
Olga Neuwirth coronAtion II: Naufraghi del mondo che hanno ancora un cuore na fortepian, flet, klarnet, skrzypce i altówkę (2020) **
Mateusz Ryczek Pieśni Rozalii na flet (zamiennie altowy i basowy), klarnet, altówkę i wiolonczelę (2015/16)
Federico Gardella Architetture del canto e del silenzio na flet, klarnet, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2013) **

*** Prawykonanie światowe. Nagroda Główna w 6. Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Kompozytorów im. Krzysztofa Pendereckiego
Koncert jest wspierany ze środków publicznych przez Słowacką Radę Sztuki. Przy wsparciu finansowym Funduszu Muzycznego.
Concert is supported using public funding by Slovak Arts Council. With financial support of Music Fund.


Fot. Anna Kaczmarz


Niedziela 16 kwietnia, godz. 18.00
BALTIC SPECTRUM
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
IEVA SALIETE (Łotwa) – klawesyn
ARTŪRS NOVIKS (Łotwa) – akordeon
ANNA-LIISA ELLER (Estonia) – kannel
TAAVI KERIKMÄE (Estonia) – elektronika
CHORDOS STRING QUARTET (Litwa)
IEVA SIPAITYTĖ – skrzypce I
VAIDA PAUKŠTIENĖ – skrzypce II
ROBERTAS BLIŠKEVIČIUS – altówka
ARNAS KMIELIAUSKAS – wiolonczela

IEVA SALIETE / ARTŪRS NOVIKS
Juste Janulyte Harp is a chord na klawesyn i akordeon (2016) **
Mirjam Tally Event Horizon na klawesyn (2019) **
Indra Riše Purva dvēselītes na akordeon (1999) **
Jānis Petraškevics Neparalēles na klawesyn i akordeon (2022) *
 
ANNA-LIISA ELLER / TAAVI KERIKMÄE
Vaida Striaupaitė-Beinarienė Reflections (2017) wersja na kannel i elektronikę (2023) ** 
Jēkabs Nīmanis Approaching na kannel i elektronikę (2023) *
Helena Tulve Beholder (2006) wersja na kannel i elektronikę (2020) **

CHORDOS STRING QUARTET
Selga Mince String Quartet (2012) **
Helena Tulve Nec ros, nec pluvia… na kwartet smyczkowy (2004) **
Kristupas Bubnelis Ad Infinitum… na kwartet smyczkowy (2020) **
Maciej Negrey Kwartet smyczkowy nr 5 (2022)

Koncert wsparł Bałtycki Fundusz Kultury. The concert was supported by Baltic Culture Fund.
Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Fot. Anna Kaczmarz


Poniedziałek 17 kwietnia, godz. 10.00-12.00
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43
FEDERICO GARDELLA (Włochy) – wykład pt. Dramaturgies of Sound (Dramaturgie dźwięku)

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Fot. Anna Kaczmarz


Poniedziałek 17 kwietnia, godz. 19.00
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
ROMAN WIDASZEK – klarnet
KWARTET DAFO
JUSTYNA DUDA-KRANE – skrzypce I
DANUTA AUGUSTYN – skrzypce II
ANETA DUMANOWSKA – altówka
ANNA ARMATYS-BORRELLI – wiolonczela

Zbigniew Bargielski Kwartet smyczkowy z klarnetem Po drugiej stronie lustra (1988/2003)
Krzysztof Penderecki II Kwartet smyczkowy (1968)
Zbigniew Bujarski Kwartet na otwarcie domu na kwartet smyczkowy (1980)
Federico Gardella Breath on breath na kwartet smyczkowy (2022) **
Maciej Jabłoński December evening na klarnet i kwartet smyczkowy (2022) *

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Fot. Anna Kaczmarz


Wtorek 18 kwietnia, godz. 10.00-13.30
SESJA: PRZESTRZENNOŚĆ W MUZYCE
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43
UCZESTNICY: PROF. DR HAB. MAGDALENA DZIADEK (UJ) DR HAB. MAŁGORZATA JANICKA-SŁYSZ (PROF. AMKP), DR HAB. MACIEJ JABŁOŃSKI (AMKP), DR MARCIN STRZELECKI (AMKP)
DR HAB. RENATA BOROWIECKA (AMKP) – prowadzenie

10.00-10.15 Powitanie gości
10.15-10.45 Dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz (prof. AMKP): Przestrzeń w muzyce – muzyka w przestrzeni. Ze studiów nad twórczością kompozytorów krakowskich drugiej połowy XX wieku i pierwszych dwóch dekad wieku XXI
10.45-11.15 Dr hab. Maciej Jabłoński: Idea przestrzenności w muzyce kompozytorów krakowskich
11.15-11.45 Dr Marcin Strzelecki: Przestrzeń realna muzyki a metafory przestrzenne w dyskursie o muzyce
11.45-12.00 Przerwa
12.00-12.30 Prof. dr hab. Magdalena Dziadek: Kształtowanie przestrzeni brzmieniowej w „Musique de la lumière et de la pénombre” op. 118 Krzysztofa Meyera
12.30-13.30 Dyskusja

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Fot. Anna Kaczmarz


Wtorek 18 kwietnia, godz. 19.00
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA 2
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
MARTYNA KLUPŚ-RADNY – flet
TOMASZ SOWA – klarnet
DOMINIKA PESZKO – fortepian
AGNIESZKA BUGLA – skrzypce
NATALIA WARZECHA-KARKUS – altówka
JAKUB GUCIK – wiolonczela
MATEUSZ BIEŃ – elektronika

Ewa Zuchowicz Game na flet i fortepian (2012) *
Mateusz Bień ARQ-01 na kwartet hybrydowy (2023) *
Zbigniew Lampart Music for A. na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2023) *
Michał Gronowicz De revolutionibus sonorum terrestrium na klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2023) *
Wassim Ibrahim Congregatim na flet, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2023) *
Michał Pawełek Wariacje na flet, klarnet, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2023) *

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Fot. Anna Kaczmarz


Środa 19 kwietnia, godz. 19.00
COMFORT ZONE
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
proMODERN
MARTA CZARKOWSKA – sopran
EWA PUCHALSKA – mezzosopran
EWELINA RZEZIŃSKA – mezzosopran
ALEKSANDER REWIŃSKI – tenor
KRZYSZTOF CHALIMONIUK – baryton
PIOTR PIERON – bas

Krzysztof Penderecki Ecloga VIII na sekstet wokalny (1972)
Rafał Ryterski Interludium #1 na fixed media (2019)
Jagoda Szmytka sky-me, type-me na sekstet wokalny (2011)
Rafał Ryterski Interludium #2 na fixed media (2019)
Wojciech Blecharz Comfort zone na sekstet wokalny (2013)
Rafał Ryterski Interludium #4 na fixed media (2019)
Witold Lutosławski Lord Tennyson Song na sekstet wokalny (1982)
Rafał Ryterski Interludium #5 na fixed media (2019)
Piotr Tabakiernik apoptōsis na sekstet wokalny (2015)

Współorganizacja: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

Fot. Anna Kaczmarz


Czwartek 20 kwietnia, godz. 19.00
KOKTAJL ELEKTRONICZNY
50-lecie Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
STUDENCI AKADEMII MUZYCZNEJ IM. KRZYSZTOFA PENDERECKIEGO W KRAKOWIE
VALERIIA DATSIUK – głos
WERONIKA GRYBOŚ, KATARZYNA KOPYTO, ALEKSANDRA KOSTUCHA, TOMASZ KWAPISZ, DOMINIKA MATUSIK, KATARZYNA SŁABUSZEWSKA, LUKASZ TRYBA – syntezator, obiekty, live electronics
ANDRZEJ OJCZENASZ – live electronics
PME Ensemble: Rafał Bielski, Franciszek Derkowski, Lin Huo, Yanzhi Li, Binxing Lin, Zuzanna Skibińska, Jakub Stachula, Dominik Maciąg, Artur Malecki, Mikołaj Tworzydło, Karolina Wąż, Ziqi Xun, Ye Yuing, Kateryna Zieblik, Zhang Zuning – głosy, instrumenty, obiekty, live electronics
WME Ensemble: Karol Augustyniak, Jakub Borodziuk, Joanna Dudczak, Arthur Kaufmann Novas, Dawid Kopp, Martyna Kozdraś, Olga Król, Krzysztof Marucha, Maciej Miziołek, Maciej Ozga, Damian Raźny, Michał Smajdor, Kacper Staniak, Joanna Szymańska – głosy, instrumenty, obiekty, live electronics
DeX Ensemble: Dominika Matusik, Andrzej Ojczenasz, Katarzyna Słabuszewska, Łukasz Tryba
GrupLab: Marek Chołoniewski, Leszek Hefi Wiśniowski, Miachał Jandura, Piotr Madej, Anna Solecka, Anastasiia Vorobiova, Artur Wrona, Arcadioo Violin (zdalnie z TELEkoncertu No. 1 33:33′) i inni – głosy, instrumenty, obiekty, elektronika
MAREK CHOŁONIEWSKI – realizacja, koordynacja projektu

Magdalena Długosz/Marek Chołoniewski/Bogdan Długosz/Tomasz Lida
Refleksje – Jubilacje okolicznościowe na taśmę (1979)
Weronika Gryboś/Katarzyna Kopyto/Aleksandra Kostucha/Tomasz Kwapisz
Nasza cisza na syntezator, obiekty i live-electronics (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Bogusław Schaeffer Free Form I na zespół (1972)
WME Ensemble
(pod kierunkiem prof. dra hab. Marka Chołoniewskiego)
Valeriia Datsiuk Potrzeba ciszy na głos i 8-kanałowy audio playback (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
John Cage Fontana Mix na zespół (1958)
PME Ensemble
(pod kierunkiem prof. dra hab. Marka Chołoniewskiego)
Maciej Bieniawski Już nic nie wiem na 4-kanałowy audio playback (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Szymon Golec Styx na 4-kanałowy audio playback (2023)
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Karol Augustyniak Ruby na live-coding i live electronics (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Łukasz Tryba Pipe Tune na piszczałkę organową i live electronics (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Maciej Miziołek Take a Break na Ableton Push i kwadrofoniczne live-electronics (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)
Andrzej Ojczenasz Phylakterionizator na live electronics (2022)
Valeriia Datsiuk/Dominika Matusik/Andrzej Ojczenasz/Katarzyna Słabuszewska/Łukasz Tryba anyway, who cares na obiekty i elektronikę (2023) *
DEX Ensemble
(pod kierunkiem prof. dra hab. Marka Chołoniewskiego)
Joanna Pottle/Jeremy Wexler Memoryscapes – music video (2023) *
GrupLab Plejrek 362 na głosy, instrumenty, obiekty i elektronikę (2023) *
(pod kierunkiem prof. dra hab. Marka Chołoniewskiego)
Maciej Bieniawski/Szymon Golec czym/kim jesteśmy? #2 – instalacja (2023) *
(pod kierunkiem dra hab. Piotra Peszata)

Współorganizacja: Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej oraz Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

Fot. Anna Kaczmarz


Piątek 21 kwietnia, godz. 19.00
MUZYCZNE WARIANTY
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
ANNA KWIATKOWSKA – skrzypce, elektronika

Bogusław Schaeffer Kwaiwa na skrzypce i komputer (1986)
Barbara Buczek Eidos na skrzypce solo (1977)
Jean-Claude Risset Variants na skrzypce i elektronikę (1995)
Wojciech Blecharz Phenotype na preparowane i amplifikowane skrzypce (2012)
Jarosław Płonka Daddy na amplifikowane skrzypce z warstwą elektroniczną (2023) *

Współorganizacja: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

Fot. Anna Kaczmarz


Sobota 22 kwietnia, godz. 19.00
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA I GOŚCIE
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
DUO FLUDA-LATO
PIOTR LATO – klarnet
WIOLETTA FLUDA-TKACZYK – fortepian

Adam Świerzyński Ballada na klarnet i fortepian (1982)
Leonardo Rizzo Smoothrough na klarnet i fortepian (2023) *
Szczepan Tesarowicz Space of feeling na klarnet i fortepian (2023) *
Jakub Polaczyk Tilèles na klarnet i fortepian (2023) *
Wojciech Widłak Quasi una sonata (Sommermusik) na klarnet i fortepian (2023) *
Wołodymir Runczak Anti-sonatas No. 28, 29 and 53 na fortepian i klarnet (2004) **

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie

Fot. Anna Kaczmarz


Niedziela 23 kwietnia, godz. 18.00
KONCERT NA ZAMKNIĘCIE 35. KRAKOWSKIEGO MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26
BARBARA BOROWICZ – klarnet
BARTOSZ SAŁDAN – perkusja
MAREK SZLEZER – fortepian
AGNIESZKA BUGLA – skrzypce
ALEKSANDER FRANKIEWICZ – altówka
JAN KALINOWSKI – wiolonczela
PIOTR ROEMER – elektronika
ALEKSANDER JANICKI – multimedia

Shōichi Yabuta/Aleksander Janicki AfterImages na skrzypce, klarnet, fortepian i wideo (2018)
Marcel Chyrzyński Mojave na klarnet, wiolonczelę, perkusję i fortepian (2019) **
Piotr Roemer Ikelos na zespół kameralny i elektronikę (2023) *
Franciszek Araszkiewicz SMusic01 na 6 solistów (2023) *
Grzegorz Majka Ex nihilo II na klarnet, skrzypce i perkusję (2023) *
Shōichi Yabuta/Aleksander Janicki FlashBlack na skrzypce, klarnet, fortepian i wideo (2018)

Fot. Anna Kaczmarz


* prawykonanie światowe / world premiere
** prawykonanie polskie / premiere in Poland