Program

 

Sobota 23 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

KONCERT NA OTWARCIE 34. KRAKOWSKIEGO MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW
Galeria Sztuki Polskiej XIX w. w Sukiennicach, Rynek Główny 3
ORKIESTRA STOŁECZNEGO KRÓLEWSKIEGO MIASTA KRAKOWA
SINFONIETTA CRACOVIA
JUREK DYBAŁ – dyrygent
MARIANA SKRYPA (Ukraina) – skrzypce

Krystian Neścior Palimpsest na orkiestrę smyczkową (2022) *
Lubawa Sydorenko Octagon na orkiestrę smyczkową (2010) **
Igor Szczerbakow Warum? Symfonia kameralna nr 5 na orkiestrę smyczkową (2002)
Zoltan Almashi Chamber Cantata na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2015) **
Krzysztof Penderecki Chaconne in memoria Giovanni Paolo II na orkiestrę smyczkową (2005)

* Prawykonanie światowe. Nagroda Główna w 5. Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Kompozytorów im. Krzysztofa Pendereckiego. Nagroda w konkursie sfinansowana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
** Prawykonanie polskie


Niedziela 24 kwietnia, godz. 12.00
Bazylika Mariacka, Plac Mariacki 5
Msza święta w intencji kompozytorów, muzykologów i muzyków Krakowa i Ukrainy
Przewodniczenie mszy św. i kazanie okolicznościowe
Ks. GRZEGORZ LENART
CHÓR MIESZANY KATEDRY WAWELSKIEJ
ANDRZEJ KORZENIOWSKI – dyrygent

Na wejście: Mikołaj Zieleński (ok. 1550 – ok. 1616) Haec dies na chór mieszany (ok. 1611)
Przygotowanie darów: Klaudia Rabiega (*1991) Ubi Caritas na chór mieszany (2020)
Komunia: Charles Gounod (1818-1893) Ave Verum na chór mieszany i organy (1881)
Zakończenie: Giuseppe Ottavio Pitoni (1657-1743) Cantate Domino na chór mieszany
Części Stałe: Klaudia Rabiega (*1991) Msza wieczorna na chór mieszany (2018)
1. Kyrie
2. Gloria
3. Credo
4. Sanctus
5. Agnus Dei
(2019)


Niedziela 24 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

KOKTAJL ELEKTRONICZNY
Koncert Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie

HEVRE, ul. Meiselsa 18
VALERIIA DATSIUK – głos, live-electronics
OLGA DEMETER – live-electronics
MARCO IANNUCCI – elektronika
GrupLab – MACIEJ BIENIAWSKI, MAREK CHOŁONIEWSKI, DOMINIKA CZACHOR, JAN KUCHARSKI, PIOTR MADEJ, WOJCIECH SKOWRONEK
PME22: DOMINIKA CZACHOR, SHENG JIONG, JAN KUCHARSKI, KATARZYNA SŁABUSZEWSKA, GANGWEI SHAO
WME22: FILIP BARACZ, JAKUB GALICA, PAWEŁ HAJDUK, DAWID KOPP, JAN NIEZGODA
MAREK CHOŁONIEWSKI – realizacja, koordynacja projektu

Jeremy Wexler Ognistych wici na fixed media (2022) *
(pod kierunkiem prof. Marka Chołoniewskiego)
Andrzej Ojczenasz O Tarantulach na fixed media (2022) *
(pod kierunkiem prof. Marka Chołoniewskiego)
Valeriia Datsiuk Archaic. Spring na głos i 4-kanałowe live-electronics (2022) *
(pod kierunkiem dra Piotra Peszata)
Olga Demeter Untitled na werbel i 4-kanałowe live-electronics (2022) *
(pod kierunkiem dra Piotra Peszata)
Marco Iannucci I’ve missed you a lot / Bardzo się za Tobą stęskniłem na 8-kanałowy audio playback (2022) *
(pod kierunkiem dra Piotra Peszata)
Alexander Chokhonelidze Whispers of the Torn na fixed media (2022) *
(pod kierunkiem prof. Reso Kiknadze)
Bogusław Schaeffer Non stop na zespół (1960)
PME22 Ensemble
WME22 na zespół (2022) *
(pod kierunkiem prof. Marka Chołoniewskiego)
GrupLab Plejrek 323 na głosy, instrumenty, obiekty i elektronikę (2022) *
(pod kierunkiem prof. Marka Chołoniewskiego)

Współorganizacja: Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej


Poniedziałek 25 kwietnia, godz. 10.00-16.00
Akademia Muzyczna, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43
PROF. ZBIGNIEW BARGIELSKI – wykład pt. Refleksji kilka o mojej koncepcji formy muzycznej oraz kurs mistrzowski

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Poniedziałek 25 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

ŚLĄSKO-GALICYJSKI MIKS
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
KRAKOWSKI KWINTET DĘTY
KATARZYNA KUROWSKA-MLECZKO – flet
MAREK MLECZKO – obój
ROMAN WIDASZEK – klarnet
PAWEŁ SOLECKI – fagot
TADEUSZ TOMASZEWSKI – waltornia
GOŚCINNIE:
ŁUKASZ ZIMNIK – flet / flet altowy
BEATA BILIŃSKA – fortepian

Mikołaj Piotr Górecki Burlesca na flet, obój, klarnet, fagot, róg i fortepian (2018)
Toshio Hosokawa Ancient Voices – In memory of Wolfgang Schulz na kwintet dęty (2013) **
Maciej Zieliński Impressioni Concertante na kwintet dęty (2020)
Marek Stachowski Pezzo grazioso na kwintet dęty (1982)
Zbigniew Bargielski Fonoplasticon na flet, obój, klarnet, fagot, waltornię i fortepian (2016)

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Wtorek 26 kwietnia, godz. 11.00-14.00
TRANSMISJA INTERNETOWA

SESJA ONLINE: TRADYCJA W MUZYCE WSPÓŁCZESNEJ
UCZESTNICY:
DR H.C. JERZY STANKIEWICZ, PROF. DR HAB. TERESA MALECKA, DR HAB. AGNIESZKA DRAUS (PROF. AMKP), DR HAB. MACIEJ JABŁOŃSKI
DR MARCIN STRZELECKI – prowadzenie

11.00-11.30 Dr h.c. Jerzy Stankiewicz: Stosunek Oliviera Messiaena do tradycji
11.30-12.00 Prof. dr hab. Teresa Malecka: O szczególnej roli tradycji w muzyce polskiej drugiej połowy XX wieku i początku wieku XXI
12.00-12.30 Dr hab. Agnieszka Draus (prof. AMKP): Między tradycją a współczesnością. Transgresje w twórczości Józefa Rychlika
12.30-13.00 Dr hab. Maciej Jabłoński: Postrzeganie tradycji w muzyce symfonicznej kompozytorów krakowskich pokolenia lat siedemdziesiątych
13.00-14.00 Dyskusja

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Wtorek 26 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
BARBARA BOROWICZ – klarnet
ŁUKASZ NĘDZA – saksofon
DAMIAN LIPIEŃ – fagot
TOMASZ STOLARCZYK – puzon
JUSTYNA PIĘKOŚ – fortepian
PIOTR KĘDZIERSKI – fortepian
AGNIESZKA BUGLA – skrzypce
MONIKA MŁYNARCZYK – altówka
ALEKSANDRA LIGNAR – wiolonczela

Juliusz Łuciuk Capriccio na skrzypce i fortepian (1956)
Adam Walaciński Canti notturni na saksofon i wiolonczelę (2003)
Ewa Zuchowicz Spaces na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2018) *
Michał Gronowicz Quartetto a 2 ed a 3 na saksofon, fagot, altówkę i wiolonczelę (2022) *
Grzegorz Majka Sufczyn 99 na saksofon, puzon i wiolonczelę (2022) *
Jarosław Płonka A ghost within na saksofon, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2022) *

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Środa 27 kwietnia, godz. 18.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

KONCERT Z OKAZJI PREZYDENCJI FRANCJI W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ
ORAZ 30. ROCZNICY ŚMIERCI OLIVIERA MESSIAENA

Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
DOMINIKA PESZKO – fortepian

Olivier Messiaen Dwadzieścia spojrzeń na Dzieciątko Jezus na fortepian (1944)

Honorowy patronat: Ambasada Francji w Polsce

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Czwartek 28 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

MUZYCZNE DRZEWO
Akademia Muzyczna, Sala kameralna, ul. Św. Tomasza 43
DALBERGIA DUO
ANNA RUTKOWSKA – perkusja
JULIANNA KAMILA SIEDLER-SMUGA – perkusja

Marta Ptaszyńska Scintilla na dwie marimby (1984)
Artur Zagajewski Chanson – Solide pour 2 marimbas (2019)
Piotr Peszat Comforting music #2 na dwie marimby, okulary VR, live electronics i wideo (2022) *
Tomasz Arnold Polonez na dwie marimby (2021)
Paweł Malinowski w o l n o na dwie perkusistki i dźwięki elektroniczne (2022) *
Karol Osman Tryptyk na dwie marimby i elektronikę (2022) *
Marta Śniady Wszystkie koty są czarne i tym podobne na dwie perkusistki, audio playback i wideo (2022) *

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Piątek 29 kwietnia, godz. 19.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

MUZYCZNE WSPOMNIENIA
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
ASCHENBACH TRIO (Anglia)
LAURENCE CUTTRISS – klarnet
ANNA LITVINENKO – wiolonczela
NORMAN JACOBS – fortepian

Wałentyn Sylwestrow Moments of Silence and Stillness na wiolonczelę (2002)
Arvo Pärt Mozart-Adagio na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1992, rev. 2017)
Ann Callaway The Memory Palace na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2006) **
Robert Muczynski Fantasy Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian, op. 26 (1969)
Marcel Chyrzyński Death in Venice na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2017)
Frederic Rzewski Rubinstein in Berlin na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2008, ar. N. Jacobs 2021) *

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


Sobota 30 kwietnia, godz. 18.00
TRANSMISJA INTERNETOWA NA YOUTUBE

KONCERT NA ZAMKNIĘCIE 34. KRAKOWSKIEGO MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Sereno Fenna 15
SEPIA ENSEMBLE
PAULINA GRAŚ-ŁUKASZEWSKA – flet
SZYMON JÓŹWIAK – klarnet
WOJCIECH JELIŃSKI – puzon
TOMASZ SOŚNIAK – fortepian
OLGA WINKOWSKA, OSTAP MAŃKO – skrzypce
KAMIL BABKA – altówka
ANNA SZMATOŁA – wiolonczela
DAMIAN SOBKOWIAK – kontrabas

Monika Kędziora Mulceo na flet, klarnet, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2016/2017)
Artur Kroschel Gestures na klarnet, fortepian i wiolonczelę (2018)
Ewa Fabiańska-Jelińska Rocking Music na skrzypce, wiolonczelę, flet, klarnet, puzon i fortepian (2018)
Katarzyna Taborowska Didaskalia na zespół kameralny (2022) *
Krzysztof Penderecki Duo concertante na skrzypce i kontrabas (2010)
Krystyna Moszumańska-Nazar Novelette na flet i fortepian (2006)
Wojciech Widłak Shortly on Line na flet, klarnet, fortepian, skrzypce i kontrabas (2001)
Anna Zawadzka-Gołosz Escape of Landscape na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2022 – zamówienie 34. KMFK) ***

*** Prawykonanie światowe. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

Współorganizacja: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


* prawykonanie światowe / world premiere
** prawykonanie polskie / premiere in Poland

Organizator zastrzega sobie zmiany w programie

NA WSZYSTKIE KONCERTY WSTĘP WOLNY