Sobota 16 kwietnia, godz. 18.00
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26
KONCERT NA OTWARCIE 28. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH
ORKIESTRA STOŁECZNEGO KRÓLEWSKIEGO MIASTA KRAKOWA
SINFONIETTA CRACOVIA
BASSEM AKIKI (Liban/Polska) – dyrygent
KAJA DANCZOWSKA – skrzypce
GEMMA ROSEFIELD (Wielka Brytania) – wiolonczela
Mikołaj Górecki Concerto-Notturno na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2000)
Marcel Chyrzyński Ukiyo-e na orkiestrę smyczkową (2012)
Wojciech Widłak Figury w kolorze tła – rapsodia na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2016 – zamówienie 28. MFKK) *
Paweł Mykietyn Krzyki na orkiestrę smyczkową (2002)
Maciej Zieliński Concello na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2013)
* Prawykonanie światowe. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca
Niedziela 17 kwietnia, godz. 10.00
Bazylika Mariacka, Plac Mariacki 5
Msza święta w intencji kompozytorów, muzykologów i muzyków Krakowa
Przewodniczenie mszy św. i homilia
Ks. dr WOJCIECH KAŁAMARZ
CHÓR MĘSKI TOWARZYSTWA ŚPIEWACKIEGO HASŁO
TERESA MAJKA-PACANEK – dyrygent
VIII Msza gregoriańska „De Angelis”
Kyrie – Gloria – Sanctus – Agnus Dei
Stefan Profic Chrystus Zmartwychwstan jest – oprac. na chór męski (1940)
Mikołaj Gomółka Psalm 97 „Pan nasz Bóg nasz panuje” do słów
Jana Kochanowskiego (1580) – oprac. na chór męski
Juliusz Łuciuk Psalm 150 „Chwalcie Pana” w przekładzie Czesława Miłosza
na chór męski (1989)
Wacław z Szamotuł Powszednia spowiedź „Ach, mój niebieski Panie” (1550-56) – pieśń oprac. na czterogłosowy chór męski
Feliks Nowowiejski Hymn” Ufajcie” op. 4 nr 1 do słów Stanisława Rossowskiego na chór mieszany (1902-05), S. Profic oprac. wersję na chór męski (1935)
Niedziela 17 kwietnia, godz. 18.00
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
MARIUSZ PĘDZIAŁEK – obój, rożek angielski
ALINA MLECZKO – saksofony altowy i tenorowy
MAREK CHOŁONIEWSKI – elektronika
PIOTR MADEJ – realizacja
KONCERT PRAWYKONAŃ
Kazimierz Pyzik Sonata na rożek angielski i saksofon altowy (1982)
Estera Wityńska Anfänge na obój, saksofon i elektronikę (2016) *
Katarzyna Stępniewska Chorał na obój solo (2015) *
Jakub Polaczyk Ricercari di primavera na saksofon altowy i obój (2016) *
Marek Chołoniewski La Cumparsita na obój/rożek angielski, saksofony, elektronikę i wideo (2016) *
Piotr Grella-Możejko M/Alina na saksofon sopranowy amplifikowany i elektronikę (2014) *
Szczepan Tesarowicz Balcanesa concertante na saksofon altowy solo (2011 rew. 2016) *
Paweł Sydor Dialogi na rożek angielski/obój i saksofon altowy (2016) *
Michael Gatonska Paint remnants na obój/rożek angielski i saksofon tenorowy (2016) *
Poniedziałek 18 kwietnia, godz. 10.00
Akademia Muzyczna, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43
HANNA KULENTY (Holandia/Polska) – wykład pt. Moja filozofia muzyki
Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie
Poniedziałek 18 kwietnia, godz. 19.30
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, ul. Zwierzyniecka 1
TWOgether Duo
MAGDALENA BOJANOWICZ – wiolonczela
MACIEJ FRĄCKIEWICZ – akordeon
OD TANGA DO PSALMU
Astor Piazzolla Le Grand Tango na wiolonczelę i fortepian (1982) (wersja na wiolonczelę i akordeon)
Wojciech Ziemowit Zych Kooperatywa II na wiolonczelę i akordeon (2010)
Zaid Jabri Altum na wiolonczelę i akordeon (2016) *
Igor Santos Murmurations (Epigone) na wiolonczelę i akordeon (2016) *
Aleksander Nowak Satin na wiolonczelę i akordeon (2011)
Hanna Kulenty Preludium, postludium i psalm na wiolonczelę i akordeon (2007)
Wtorek 19 kwietnia, godz. 18.00
Akademia Muzyczna, Sala koncertowa, ul. Św. Tomasza 43
ROMAN WIDASZEK – klarnet
KWARTET ŚLĄSKI
SZYMON KRZESZOWIEC – skrzypce I
ARKADIUSZ KUBICA – skrzypce II
ŁUKASZ SYRNICKI – altówka
PIOTR JANOSIK – wiolonczela
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA I
Marek Stachowski Musique en quatre scènes na kwintet klarnetowy (1987)
Zbigniew Bujarski Kwartet smyczkowy Na jesień (2001)
Krzysztof Penderecki II Kwartet smyczkowy (1968)
Jerzy Kaszycki IV Kwartet smyczkowy (2010)
Iradj Sahbai Miniatures „Commande de l’Etat” na kwartet smyczkowy (1999, rew. 2015) **
Zbigniew Bargielski Po drugiej stronie lustra na kwartet smyczkowy z klarnetem (1985)
Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie
Wtorek 19 kwietnia, godz. 20.30
Bunkier Sztuki, Plac Szczepański 3a
ANDREA PENSADO (Argentyna/USA) – głos, elektronika
ARGENTYŃSKA MUZYKA ELEKTROAKUSTYCZNA
Life is but a dream na elektronikę i głos (2012) **
Study for Noise Piano and Voice na pianino cyfrowe, elektronikę i głos (2013) **
Rondo with Andreita na elektronikę i głos (2014) **
Środa 20 kwietnia, godz. 19.30
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4
NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, elektronika
MAGDALENA DŁUGOSZ – realizacja elektroniki
MUZYKA PORTUGALSKA
Miguel Azguime No Oculto Profuso na klarnet i elektronikę (2009) **
Paulo Brandão Colibri na klarnet (1989) **
Cândido Lima Ncàãncôa na klarnet i elektronikę (1995) **
Clotilde Rosa Divertimento na klarnet (1987) **
João Pedro Oliveira Time Spell na klarnet i elektronikę (2004) **
Magdalena Długosz Zakopane Liryki na klarnet elektronicznie modyfikowany i komputerową warstwę dźwiękową (1999/2000)
Czwartek 21 kwietnia, godz. 15.00-21.00
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Basztowa 8
NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, KURS MISTRZOWSKI
Współorganizacja: Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu AM w Krakowie
Czwartek 21 kwietnia, godz. 19.00
Akademia Muzyczna, Sala koncertowa, ul. Św. Tomasza 43
TERESA SALIS (Włochy) – flet
BLANKA DEMBOSZ – sopran
TWO VIOLINS – ILIA BONDARENKO, TETYANA ZHMENDAK (Ukraina) – skrzypce
MARTA KULA – ruch
NASTIA WOROBIOWA (Ukraina) – wideo
MAREK CHOŁONIEWSKI, FRANCISZEK ARASZKIEWICZ – obsługa mindwave mobile
GrupLab: NATALIA BALSKA, BOŻENA BOBA-DYGA, BARBARA BOGUNIA, SIMONE CASTELLAN, MAREK CHOŁONIEWSKI, IVI, ALISA KOBZAR, ARTUR LIS, PIOTR MADEJ, EDYTA MĄSIOR, VALENTINO NIOI, DOMINIKA PESZKO, TERESA SALIS, MARCIN STRZELECKI, LESZEK HEFI WIŚNIOWSKI, NASTIA WOROBIOWA, JIN WOO
MARCIN STRZELECKI – koordynacja projektu
KONCERT STUDIA MUZYKI ELEKTROAKUSTYCZNEJ KOKTAJL ELEKTRONICZNY
Alisa Kobzar Artificial Soundscapes na duet skrzypcowy i elektronikę (2016) *
Franciszek Araszkiewicz Palindromic Brainwaves na sopran i elektronikę sterowaną falami mózgowymi (2015) *
Dawid Kusz Electric Prayer na głosy i elektronikę (2016) *
Teresa Salis/Marta Kula/Nastia Worobiowa IMS#1 na ruch, wideo i elektronikę (2016)
Marek Chołoniewski/Franciszek Araszkiewicz Double Brain na sieciowo połączone fale mózgowe (2016)
GrupLab Plejrek 4X (2016) *
Współorganizacja: Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie
Piątek 22 kwietnia, godz. 08.00-12.30
Akademia Muzyczna, Sala kameralna, ul. Św. Tomasza 43
NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, KURS MISTRZOWSKI
Współorganizacja: Akademia Muzyczna w Krakowie
Piątek 22 kwietnia, godz. 18.00
Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Basztowa 8
RENATA GUZIK – flet
PIOTR LATO – klarnet
TOMASZ ŻYMŁA – klarnet basowy
BARTOSZ SAŁDAN – perkusja
AGNIESZKA KACZMAREK-BIALIC – harfa
WERONIKA KRÓWKA – fortepian
AGNIESZKA BUGLA – skrzypce
PATRYCJA PIECZARA – dyrygent
KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA II
Maciej Jabłoński Aureus na flet i harfę (2011)
Josué Amador There na klarnet basowy (2014) **
Mateusz Bień Linie na harfę solo (2014)
Michał Jakub Papara Non Piano for Piano na fortepian solo (2013)
Adam Walaciński Dichromia na flet i fortepian (1967)
Jarosław Płonka Detroit Landscape na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2015)
Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie
Sobota 23 kwietnia, godz. 18.00
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26
OLGA RUSIN – sopran, harfa multimedialna
WOJCIECH ŚWIĘTOŃSKI – fortepian
PAULINA ZAŁUBSKA, MATEUSZ KOBIAŁKA – realizacja elektroniki
WIECZÓR PIEŚNI
Paulina Załubska Refleksy światła na sopran, fortepian i warstwę elektroniczną (2015)
Mateusz Kobiałka Cykl pieśni do słów Bolesława Leśmiana na sopran, fortepian i harfę multimedialną (2014)
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca
Współorganizacja: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków
Sobota 23 kwietnia, godz. 20.00
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26
DR PIOTR KLETOWSKI – wykład pt. Wielkie latynoskie trio – Astor Piazzolla, Lalo Schifrin i Gato Barbieri ilustrowany filmem Carlosa Saury Tango (1998)
Niedziela 24 kwietnia, godz. 12.00
Filharmonia Krakowska, ul. Zwierzyniecka 1
UCZNIOWIE POSM II ST. W KRAKOWIE
ORKIESTRA KAMERALNA I SYMFONICZNA POSM II ST. W KRAKOWIE
MACIEJ KOCZUR – dyrygent
JUBILEUSZ 70-LECIA ISTNIENIA SZKOŁY
Kamil Kruk Palimpseston na fortepian preparowany i dwóch wykonawców (2016) *
Jadwiga Mglej – fortepian
Tomasz Szczepankiewicz – fortepian
Witold Lutosławski Dwie etiudy na fortepian (1940/41)
Lena Michajłów – fortepian
Gary Schocker Sonata nr 2 na klarnet i fortepian (1999)
Dominika Filipowicz – klarnet
Barbara Iwanejko – fortepian
Paweł Mykietyn Cztery preludia na fortepian (1992)
Martyna Włodarczyk – fortepian
Emmanuel Séjourné Losa na marimbę i wibrafon (1999)
Jakub Kołodziejczyk – marimba
Paweł Dyyak – wibrafon
Iannis Xenakis Morsima-Amorsima (ST/4-1,030762) na fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (1956-1962)
Aleksandra Chowaniec – skrzypce
Marek Krzysztofiak – wiolonczela
Aleksander Michalec – kontrabas
Anna Koehler – fortepian
Kazimierz Pyzik – dyrygent
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941/1977)
Interpretacja przestrzenno-ruchowa do utworu w wykonaniu uczennic wydziału rytmiki klas I-V
Agnieszka Ryskala – choreografia
***
Tadeusz Baird Colas Breugnon. Suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem (1951)
Orkiestra Kameralna
Łucja Chyrzyńska – flet
Maciej Koczur – dyrygent
Kamil Kruk Codex rescriptus na fortepian preparowany i orkiestrę symfoniczną z wędrującymi instrumentalistami (2016) *
Orkiestra Symfoniczna
Maciej Koczur – dyrygent
Anna Zawadzka-Gołosz Choreofonie na orkiestrę symfoniczną (2016) *
Orkiestra Symfoniczna
Maciej Koczur – dyrygent
Sobota 30 kwietnia, godz. 18.00
Filharmonia Krakowska, ul. Zwierzyniecka 1
KONCERT NA ZAMKNIĘCIE 28. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH
ORKIESTRA FILHARMONII KRAKOWSKIEJ
CHÓR FILHARMONII KRAKOWSKIEJ
PASQUALE VELENO (Włochy) – dyrygent
MAGDA NIEDBAŁA – mezzosopran
DARIUSZ SIEDLIK (Niemcy/Polska) – baryton
TERESA MAJKA-PACANEK – chórmistrz
Juliusz Łuciuk – Tryptyk rzymski cz. III Wzgórze w krainie Moria na mezzosopran, baryton, chór i orkiestrę symfoniczną (2012) *
Współorganizacja: Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie
* prawykonanie światowe / world premiere
** prawykonanie polskie / premiere in Poland
Organizator zastrzega sobie zmiany w programie
NA WSZYSTKIE KONCERTY WSTĘP WOLNY
Za wyjątkiem koncertu 30.04.2016. Bilety do nabycia w kasie Filharmonii Krakowskiej