Program

Sobota 16 kwietnia, godz. 18.00

Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26

KONCERT NA OTWARCIE 28. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH

ORKIESTRA STOŁECZNEGO KRÓLEWSKIEGO MIASTA KRAKOWA

SINFONIETTA CRACOVIA

BASSEM AKIKI (Liban/Polska) – dyrygent

KAJA DANCZOWSKA – skrzypce

GEMMA ROSEFIELD (Wielka Brytania) – wiolonczela

Mikołaj Górecki Concerto-Notturno na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2000)

Marcel Chyrzyński Ukiyo-e na orkiestrę smyczkową (2012)

Wojciech Widłak Figury w kolorze tła – rapsodia na skrzypce i orkiestrę smyczkową (2016 – zamówienie 28. MFKK) *

Paweł Mykietyn Krzyki na orkiestrę smyczkową (2002)

Maciej Zieliński Concello na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2013)

* Prawykonanie światowe. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

mkidnIMiT


Niedziela 17 kwietnia, godz. 10.00

Bazylika Mariacka, Plac Mariacki 5

Msza święta w intencji kompozytorów, muzykologów i muzyków Krakowa

Przewodniczenie mszy św. i homilia

Ks. dr WOJCIECH KAŁAMARZ

CHÓR MĘSKI TOWARZYSTWA ŚPIEWACKIEGO HASŁO

TERESA MAJKA-PACANEK – dyrygent

VIII Msza gregoriańska „De Angelis”

Kyrie – Gloria – Sanctus – Agnus Dei

Stefan Profic Chrystus Zmartwychwstan jest – oprac. na chór męski (1940)

Mikołaj Gomółka Psalm 97 „Pan nasz Bóg nasz panuje” do słów

Jana Kochanowskiego (1580) oprac. na chór męski

Juliusz Łuciuk Psalm 150 „Chwalcie Pana” w przekładzie Czesława Miłosza

na chór męski (1989)

Wacław z Szamotuł Powszednia spowiedź „Ach, mój niebieski Panie” (1550-56) pieśń oprac. na czterogłosowy chór męski

Feliks Nowowiejski Hymn” Ufajcie” op. 4 nr 1 do słów Stanisława Rossowskiego na chór mieszany (1902-05), S. Profic oprac. wersję na chór męski (1935)


Niedziela 17 kwietnia, godz. 18.00

Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4

MARIUSZ PĘDZIAŁEK – obój, rożek angielski

ALINA MLECZKO – saksofony altowy i tenorowy

MAREK CHOŁONIEWSKI – elektronika

PIOTR MADEJ – realizacja

KONCERT PRAWYKONAŃ

Kazimierz Pyzik Sonata na rożek angielski i saksofon altowy (1982)

Estera Wityńska Anfänge na obój, saksofon i elektronikę (2016) *

Katarzyna Stępniewska Chorał na obój solo (2015) *

Jakub Polaczyk Ricercari di primavera na saksofon altowy i obój (2016) *

Marek Chołoniewski La Cumparsita na obój/rożek angielski, saksofony, elektronikę i wideo (2016) *

Piotr Grella-Możejko M/Alina na saksofon sopranowy amplifikowany i elektronikę (2014) *

Szczepan Tesarowicz Balcanesa concertante na saksofon altowy solo (2011 rew. 2016) *

Paweł Sydor Dialogi na rożek angielski/obój i saksofon altowy (2016) *

Michael Gatonska Paint remnants na obój/rożek angielski i saksofon tenorowy (2016) *


Poniedziałek 18 kwietnia, godz. 10.00

Akademia Muzyczna, Sala senacka (310), ul. Św. Tomasza 43

HANNA KULENTY (Holandia/Polska) – wykład pt. Moja filozofia muzyki

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

akademia


Poniedziałek 18 kwietnia, godz. 19.30

Filharmonia Krakowska, Sala Złota, ul. Zwierzyniecka 1

TWOgether Duo

MAGDALENA BOJANOWICZ – wiolonczela

MACIEJ FRĄCKIEWICZ – akordeon

OD TANGA DO PSALMU

Astor Piazzolla Le Grand Tango na wiolonczelę i fortepian (1982) (wersja na wiolonczelę i akordeon)

Wojciech Ziemowit Zych Kooperatywa II na wiolonczelę i akordeon (2010)

Zaid Jabri Altum na wiolonczelę i akordeon (2016) *

Igor Santos Murmurations (Epigone) na wiolonczelę i akordeon (2016) *

Aleksander Nowak Satin na wiolonczelę i akordeon (2011)

Hanna Kulenty Preludium, postludium i psalm na wiolonczelę i akordeon (2007)


Wtorek 19 kwietnia, godz. 18.00

Akademia Muzyczna, Sala koncertowa, ul. Św. Tomasza 43

ROMAN WIDASZEK – klarnet

KWARTET ŚLĄSKI

SZYMON KRZESZOWIEC – skrzypce I

ARKADIUSZ KUBICA – skrzypce II

ŁUKASZ SYRNICKI – altówka

PIOTR JANOSIK – wiolonczela

KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA I

Marek Stachowski Musique en quatre scènes na kwintet klarnetowy (1987)

Zbigniew Bujarski Kwartet smyczkowy Na jesień (2001)

Krzysztof Penderecki II Kwartet smyczkowy (1968)

Jerzy Kaszycki IV Kwartet smyczkowy (2010)

Iradj Sahbai Miniatures „Commande de l’Etat” na kwartet smyczkowy (1999, rew. 2015) **

Zbigniew Bargielski Po drugiej stronie lustra na kwartet smyczkowy z klarnetem (1985)

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

akademia


Wtorek 19 kwietnia, godz. 20.30

Bunkier Sztuki, Plac Szczepański 3a

ANDREA PENSADO (Argentyna/USA) – głos, elektronika

ARGENTYŃSKA MUZYKA ELEKTROAKUSTYCZNA

Life is but a dream na elektronikę i głos (2012) **

Study for Noise Piano and Voice na pianino cyfrowe, elektronikę i głos (2013) **

Rondo with Andreita na elektronikę i głos (2014) **


Środa 20 kwietnia, godz. 19.30

Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, ul. Lipowa 4

NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, elektronika

MAGDALENA DŁUGOSZ – realizacja elektroniki

MUZYKA PORTUGALSKA

Miguel Azguime No Oculto Profuso na klarnet i elektronikę (2009) **

Paulo Brandão Colibri na klarnet (1989) **

Cândido Lima Ncàãncôa na klarnet i elektronikę (1995) **

Clotilde Rosa Divertimento na klarnet (1987) **

João Pedro Oliveira Time Spell na klarnet i elektronikę (2004) **

Magdalena Długosz Zakopane Liryki na klarnet elektronicznie modyfikowany i komputerową warstwę dźwiękową (1999/2000)


Czwartek 21 kwietnia, godz. 15.00-21.00

Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Basztowa 8

NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, KURS MISTRZOWSKI

Współorganizacja: Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu AM w Krakowie

akademia


Czwartek 21 kwietnia, godz. 19.00

Akademia Muzyczna, Sala koncertowa, ul. Św. Tomasza 43

TERESA SALIS (Włochy) – flet

BLANKA DEMBOSZ – sopran

TWO VIOLINS – ILIA BONDARENKO, TETYANA ZHMENDAK (Ukraina) – skrzypce

MARTA KULA – ruch

NASTIA WOROBIOWA (Ukraina) – wideo

MAREK CHOŁONIEWSKI, FRANCISZEK ARASZKIEWICZ – obsługa mindwave mobile

GrupLab: NATALIA BALSKA, BOŻENA BOBA-DYGA, BARBARA BOGUNIA, SIMONE CASTELLAN, MAREK CHOŁONIEWSKI, IVI, ALISA KOBZAR, ARTUR LIS, PIOTR MADEJ, EDYTA MĄSIOR, VALENTINO NIOI, DOMINIKA PESZKO, TERESA SALIS, MARCIN STRZELECKI, LESZEK HEFI WIŚNIOWSKI, NASTIA WOROBIOWA, JIN WOO

MARCIN STRZELECKI – koordynacja projektu

KONCERT STUDIA MUZYKI ELEKTROAKUSTYCZNEJ KOKTAJL ELEKTRONICZNY

Alisa Kobzar Artificial Soundscapes na duet skrzypcowy i elektronikę (2016) *

Franciszek Araszkiewicz Palindromic Brainwaves na sopran i elektronikę sterowaną falami mózgowymi (2015) *

Dawid Kusz Electric Prayer na głosy i elektronikę (2016) *

Teresa Salis/Marta Kula/Nastia Worobiowa IMS#1 na ruch, wideo i elektronikę (2016)

Marek Chołoniewski/Franciszek Araszkiewicz Double Brain na sieciowo połączone fale mózgowe (2016)

GrupLab Plejrek 4X (2016) *

Współorganizacja: Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie

akademia


Piątek 22 kwietnia, godz. 08.00-12.30

Akademia Muzyczna, Sala kameralna, ul. Św. Tomasza 43

NUNO PINTO (Portugalia) – klarnet, KURS MISTRZOWSKI

Współorganizacja: Akademia Muzyczna w Krakowie

akademia


Piątek 22 kwietnia, godz. 18.00

Akademia Muzyczna, Aula „Florianka”, ul. Basztowa 8

RENATA GUZIK – flet

PIOTR LATO – klarnet

TOMASZ ŻYMŁA – klarnet basowy

BARTOSZ SAŁDAN – perkusja

AGNIESZKA KACZMAREK-BIALIC – harfa

WERONIKA KRÓWKA – fortepian

AGNIESZKA BUGLA – skrzypce

PATRYCJA PIECZARA – dyrygent

KRAKOWSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA II

Maciej Jabłoński Aureus na flet i harfę (2011)

Josué Amador There na klarnet basowy (2014) **

Mateusz Bień Linie na harfę solo (2014)

Michał Jakub Papara Non Piano for Piano na fortepian solo (2013)

Adam Walaciński Dichromia na flet i fortepian (1967)

Jarosław Płonka Detroit Landscape na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2015)

Współorganizacja: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie

akademia


Sobota 23 kwietnia, godz. 18.00

Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26

OLGA RUSIN – sopran, harfa multimedialna

WOJCIECH ŚWIĘTOŃSKI – fortepian

PAULINA ZAŁUBSKA, MATEUSZ KOBIAŁKA – realizacja elektroniki

WIECZÓR PIEŚNI

Paulina Załubska Refleksy światła na sopran, fortepian i warstwę elektroniczną (2015)

Mateusz Kobiałka Cykl pieśni do słów Bolesława Leśmiana na sopran, fortepian i harfę multimedialną (2014)

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje” – Priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

mkidn IMiT ksik_logo STOART

Współorganizacja: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków

spam


Sobota 23 kwietnia, godz. 20.00

Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, ul. M. Konopnickiej 26

DR PIOTR KLETOWSKI – wykład pt. Wielkie latynoskie trio – Astor Piazzolla, Lalo Schifrin i Gato Barbieri ilustrowany filmem Carlosa Saury Tango (1998)


Niedziela 24 kwietnia, godz. 12.00

Filharmonia Krakowska, ul. Zwierzyniecka 1

UCZNIOWIE POSM II ST. W KRAKOWIE

ORKIESTRA KAMERALNA I SYMFONICZNA POSM II ST. W KRAKOWIE

MACIEJ KOCZUR – dyrygent

JUBILEUSZ 70-LECIA ISTNIENIA SZKOŁY

Kamil Kruk Palimpseston na fortepian preparowany i dwóch wykonawców (2016) *

Jadwiga Mglej – fortepian

Tomasz Szczepankiewicz – fortepian

Witold Lutosławski Dwie etiudy na fortepian (1940/41)

Lena Michajłów – fortepian

Gary Schocker Sonata nr 2 na klarnet i fortepian (1999)

Dominika Filipowicz – klarnet

Barbara Iwanejko – fortepian

Paweł Mykietyn Cztery preludia na fortepian (1992)

Martyna Włodarczyk – fortepian

Emmanuel Séjourné Losa na marimbę i wibrafon (1999)

Jakub Kołodziejczyk – marimba

Paweł Dyyak – wibrafon

Iannis Xenakis Morsima-Amorsima (ST/4-1,030762) na fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (1956-1962)

Aleksandra Chowaniec – skrzypce

Marek Krzysztofiak – wiolonczela

Aleksander Michalec – kontrabas

Anna Koehler – fortepian

Kazimierz Pyzik – dyrygent

Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941/1977)

Interpretacja przestrzenno-ruchowa do utworu w wykonaniu uczennic wydziału rytmiki klas I-V

Agnieszka Ryskala – choreografia

***

Tadeusz Baird Colas Breugnon. Suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem (1951)

Orkiestra Kameralna

Łucja Chyrzyńska – flet

Maciej Koczur – dyrygent

Kamil Kruk Codex rescriptus na fortepian preparowany i orkiestrę symfoniczną z wędrującymi instrumentalistami (2016) *

Orkiestra Symfoniczna

Maciej Koczur – dyrygent

Anna Zawadzka-Gołosz Choreofonie na orkiestrę symfoniczną (2016) *

Orkiestra Symfoniczna

Maciej Koczur – dyrygent


Sobota 30 kwietnia, godz. 18.00

Filharmonia Krakowska, ul. Zwierzyniecka 1

KONCERT NA ZAMKNIĘCIE 28. MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH

ORKIESTRA FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

CHÓR FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

PASQUALE VELENO (Włochy) – dyrygent

MAGDA NIEDBAŁA – mezzosopran

DARIUSZ SIEDLIK (Niemcy/Polska) – baryton

TERESA MAJKA-PACANEK – chórmistrz

Juliusz ŁuciukTryptyk rzymski cz. III Wzgórze w krainie Moria na mezzosopran, baryton, chór i orkiestrę symfoniczną (2012) *

Współorganizacja: Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie

filharmonia2


* prawykonanie światowe / world premiere

** prawykonanie polskie / premiere in Poland

Organizator zastrzega sobie zmiany w programie

NA WSZYSTKIE KONCERTY WSTĘP WOLNY

Za wyjątkiem koncertu 30.04.2016. Bilety do nabycia w kasie Filharmonii Krakowskiej